101222 Bharatpur - Reisverslag uit Bharatpur, India van Bob Stam - WaarBenJij.nu 101222 Bharatpur - Reisverslag uit Bharatpur, India van Bob Stam - WaarBenJij.nu

101222 Bharatpur

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

22 December 2010 | India, Bharatpur

Deze middag maak ik nog even gebruik van de gelegenheid om hier een kort verslag en een paar foto's te plaatsen. De afgelopen drie dagen had ik een heel prettig verblijf bij de familie die het Falcon Guesthouse bestiert. Relaxt in de tuin ontbijten en 's avond prima eten. Deze mensen staan echt open voor anderen en niet winstbejag, maar het goede leven en het goede doen komt in de eerste plaats.

Straks vertrek ik per nachttrein naar Varanasi (Benares), een ongeveer 3000 jaar oude, heilige stad aan de Ganges. De beelden van ghats, lijkverbrandingen en het zwaar vervuilde water met drijvende (niet geheel verbrande) lijken zijn bij velen bekend.

Het wordt een lange rit (12 uur), maar ik heb wel een bed om te slapen. Evengoed wordt het afzien. Niet alleen de rit, maar ook de aankomst morgenochten vroeg in een stad waar ook een groot probleem met drugs is gegroeid. Eerst de westerse verslaafden, maar ook meer en meer Indiërs die aan allerlei vervuilde heroïne en andere meer synthetische drugs zijn geraakt. Tja, ook dat is hier natuurlijk 'part of the deal'.

Nou ik blijf maar extra op mijn quiviven en houd mijn Zwitserse zakmes parat als ik het niet met humor, judo, tai chi of grof Amsterdams af kan. Zo eerst nog even een betrouwbare maaltijd bij mijn gasthuis en dan naar het station.

Inmiddels heb ik voor de geïnteresseerde lezer ook 2 korte recensies op mijn LI-profiel geplaatst. Twee boeken die m.i. de moeite waard zouden zijn om op te nemen in het curriculum van de 'best business schol of The Netherlands a.k.a HvA'.

  • 22 December 2010 - 15:30

    Karel:

    Ha Bob, leuk, dat reisverslag. Ik blijf je vanaf heden volgen. Hopelijk heb je plezierige kerstdagen in Varanasi. Groet, ook van Janice.

  • 22 December 2010 - 23:42

    Idzi Wagemans:

    Hoi,

    We zijn twee mensen uit Nederland die meedoen aan een internationale
    Photo Challenge op zoek naar wat hulp.
    De uitdaging is om te proberen een speciale foto van een van de nieuwe zeven wereldwonderen te krijgen.

    De nieuwe zeven wereldwonderen zijn:

    Chineze muur - China
    Cristo Redentor - Brazilië
    Chichen Itzá - Mexico
    Taj Mahal - India
    Colosseum - Italië
    Machu Picchu - Peru
    Verborgen stad Petra - Jordanië

    We kunnen je hulp heel goed gebruiken!
    Omdat je op reis bent in Peru hoopten we dat je misschien familie had,
    vrienden of dergelijke die wonen in of rond Cuszco, dicht bij
    Machu Picchu. Of misschien ken je iemand die iemand kent
    daar die de foto kan nemen.

    Het foto heeft 3 regels:
    1 - Het bouwwerk moet duidelijk herkenbaar zijn.
    2 - Er moet een lokale krant in te zien zijn van die dag.
    3 - Het woord 'Woppa' moet worden geschreven op de krant en duidelijk leesbaar zijn

    Kun je dit bericht versturen naar iedereen die je denkt dat
    in staat zou zijn om ons hiermee te helpen? Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld.

    De deadline is deze zondag voor de middag, Peruaanse tijd. (11 uur in de ochtend)
    Als je bereid en in staat bent om te helpen, of als je vragen of suggesties
    van welke aard dan ook over de wedstrijd hebt, neem dan aub contact met mij op:
    widzi@hotmail.com

    Bedankt voor het lezen!

    Groetjes,

    Idzi Wagemans & Cynthia Tjhie

  • 23 December 2010 - 12:49

    Sabine:

    Hoi Bob,
    het is geen ijsvogel, misschien dat ik erachter kan komen wat dan wel.
    Hopelijk ben je inmiddels goed aangekomen in Varanasi.
    Hier gaan we naar een witte kerst. Take care en goeie dagen, liefs.

  • 23 December 2010 - 13:05

    Sabine:

    Een smyrna-ijsvogel!

  • 23 December 2010 - 17:45

    Adriana Markus:

    Hi Bob, fijn om te horen dat je ook aan het genieten ben. Ik wens je een hele goede treinreis misschien dat je nog even kan weg dutten ;-) Knuffel A3

  • 23 December 2010 - 22:59

    Bonny:

    He Bob,
    Kreeg de site van m'n moeder, leuk om te lezen!! Geniet ervan nog!
    Liefs Bonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bob

Lang geleden heb ik voor mezelf een missie, motto en motivatie opgesteld. Ik noemde het ROVOCAR en ik ga er nog eens een mooi logo bij ontwikkelen. Met een Rovocar kun je natuurlijk verre en vrije reizen maken. Maar het staat voor veel meer: R = reizen, revolutie en recreatie O = onderzoek, ontwikkeling en ondernemen V = vriendschap en verandering A = avontuur en avonduren C = crises en creativiteit Dit zijn woorden die in mijn leven een belangrijke rol spelen. Wellicht een rare opsomming voor mensen die me (nog) niet zo goed kennen, maar met deze Rovocar Spirit ga ik door het leven. Aan boord van de Rovocar is veel muziek en informatie in allerlei vormen. Want ik blijf toch wel een eeuwige student van het leven in al haar vormen. Vroeger reisde ik met wat boeken, want de mobiele telefoon en het internet bestonden toen nog niet. Tegenwoordig verlang ik toch wel een beetje naar een WWW dat echt overal met hoge snelheid beschikbaar is. Dat is echt nog niet het geval. Maar ja: "elk nadeel heb z'n eigen voordeel".

Actief sinds 01 Nov. 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 57733

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 01 Juli 2016

Medan

15 Oktober 2014 - 30 Mei 2015

Kraak Creations

27 September 2013 - 28 Maart 2014

The source of MyKraak & TradewindTreasures

27 December 2012 - 23 Februari 2013

Indonesia 2013

10 December 2010 - 25 Januari 2011

NlN 2010

Landen bezocht: