101231 Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Bob Stam - WaarBenJij.nu 101231 Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Bob Stam - WaarBenJij.nu

101231 Kathmandu

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

31 December 2010 | Nepal, Kathmandu

Gisteren heb ik achter op de motor van Arjun ook een betere indruk gekregen van de stedelijke mierenhoop in Kathmandu Valley. Het is even wennen zo achterop en je moet natuurlijk ook een beetje flexibel meebewegen. Het zou toch wel te gek zijn om hier zelf met een motor rond te rijden. Het Nepalese verkeer is een stuk beter gereguleerd dan in India. Men houdt zich hier werkelijk beter aan de verkeersregels.

Gisteravond heb ik ook voor het eerst de vrouw van Arjun, Ambika ontmoet. Wat een prachtige vrouw! Ze zijn op 26 juni 2010 getrouwd, vlak nadat Arjun uit Sheffield naar Kathmandu was teruggekeerd.

Voor deze gelegenheid werd ik geïnviteerd in een bijzonder luxe en traditioneel restaurant met Nepaleze muziek en dans. Het reataurant is gevestigd in een voormalig paleis van één van de geslachten uit de Rana-dynastie, vier generaties die van 1846 tot 1951 de dienst uitmaakten in Nepal. Er valt nog een hoop meer te lezen en te schrijven over de turbulente geschiedenis en culturele diversiteit van Nepal, maar daarover later meer.

Nu eerst maar wat plaatjes uploaden!En dat is goed gelukt bij deze breedband verbinding. Straks met Arjun naar het voormalige Royal Palace, dat nu een museum is en vanavond New Year's Party in Thamel met Arjun en een vriend van hem. De jaarwisseling alhier is om 18.45 Nederlandse tijd, dus waaarschijnlijk zitten jullie dan achter de eerste oliebol of een Heerlijk Heldere Heineken, Amstel, wijntje of wat dan ook. In ieder geval: alvast veel plezier, een goed uiteinde en een geïnspireerd begin van 2011!

  • 31 December 2010 - 06:48

    Marianne:

    bob, wat een mooie fotos én verhalen, ik wens je een goede jaarwisseling en een geweldig 2011

  • 31 December 2010 - 07:41

    Sjoerd:

    Leuke berichten Bob en fijn te horen over Arjun. Alvast een goed begin van 2011 !

  • 31 December 2010 - 07:48

    Eric & Andrea:

    Bob, goed kleurtje! Voorzichtig met t vuurwerk en vuurwater. Beste wensen, andrea en eric

  • 31 December 2010 - 08:37

    Chris:

    Hey Bobsky!
    Terug uit Sri Lanka en net even een inhaalslag gedaan door je verslagen allemaal te lezen. Wat een schitterende reis (verslagen) man! Prachtige indrukwekkende ervaring zo te lezen en te zien. Zie ik nou goed dat je een rijstbuikje aan het kweken bent? (..).
    Arjun ziet er ook zeer gezond uit. groet hem ook van Ilona en mij aub.
    Nou pik, een heel mooi uiteinde van 2010 voor jullie gewenst en een super gezond en succesvol 2011!!
    Dikke knuffels van ons xxx

  • 31 December 2010 - 09:09

    Sabine:

    Bob, ik wens je een gezellige oudejaarsavond, rustig aan met de oliebollen, en een inspirerend 2011.
    De hartelijke groeten aan Arjun! xx

  • 31 December 2010 - 13:30

    Joyce:

    Ha broer,

    Bij jullie nadert het einde van 2010 al met rasse schreden. Alvast een goede jaarwisseling gewenst en voor 2011 al het goede. Doe Arjun de hartelijke groeten, fijn te lezen dat het hem goed gaat! Wens je nog een inspirerende tijd toe,tot eind januari.

    Ciao, Joyce

  • 05 Januari 2011 - 08:30

    Gert Jan:

    Alsof er geen jaarwisseling geweest is bij jou, groet met de beste wensen nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bob

Lang geleden heb ik voor mezelf een missie, motto en motivatie opgesteld. Ik noemde het ROVOCAR en ik ga er nog eens een mooi logo bij ontwikkelen. Met een Rovocar kun je natuurlijk verre en vrije reizen maken. Maar het staat voor veel meer: R = reizen, revolutie en recreatie O = onderzoek, ontwikkeling en ondernemen V = vriendschap en verandering A = avontuur en avonduren C = crises en creativiteit Dit zijn woorden die in mijn leven een belangrijke rol spelen. Wellicht een rare opsomming voor mensen die me (nog) niet zo goed kennen, maar met deze Rovocar Spirit ga ik door het leven. Aan boord van de Rovocar is veel muziek en informatie in allerlei vormen. Want ik blijf toch wel een eeuwige student van het leven in al haar vormen. Vroeger reisde ik met wat boeken, want de mobiele telefoon en het internet bestonden toen nog niet. Tegenwoordig verlang ik toch wel een beetje naar een WWW dat echt overal met hoge snelheid beschikbaar is. Dat is echt nog niet het geval. Maar ja: "elk nadeel heb z'n eigen voordeel".

Actief sinds 01 Nov. 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 57726

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 01 Juli 2016

Medan

15 Oktober 2014 - 30 Mei 2015

Kraak Creations

27 September 2013 - 28 Maart 2014

The source of MyKraak & TradewindTreasures

27 December 2012 - 23 Februari 2013

Indonesia 2013

10 December 2010 - 25 Januari 2011

NlN 2010

Landen bezocht: