Handelswind bij Sony Guesthouse - Reisverslag uit Tuktuk Rihit, Indonesië van Bob Stam - WaarBenJij.nu Handelswind bij Sony Guesthouse - Reisverslag uit Tuktuk Rihit, Indonesië van Bob Stam - WaarBenJij.nu

Handelswind bij Sony Guesthouse

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

18 December 2013 | Indonesië, Tuktuk Rihit

Aan de slag in kamer 11 van Sony Guesthouse met een prachtig uitzicht over Danau Toba en luisterend naar wat oude muziek van Cuby and the Blizzards.

In februari was ik hier al eerder met wat meer mensen, want nu ben ik de enige gast van Tim & Anna. Het is hier prettig toeven en ik kan hier de komende tijd rustig wat verder werken.

Het is na Maleisië wel wennen aan het trage internet hier. Het lukt maar moeilijk om m'n telefoon als modem voor m'n laptop te gebruiken. Dat zijn nu de hedendaagse beslommeringen van een internationaal handelsreiziger in de dop. Vroeger reisde je zonder enige vorm van elektronica. Nu wil je toch in contact blijven.

Na talrijke pogingen heb ik nu weer contact via Internet. Waarom is dat eigenlijk met een hoofdletter geschreven. Vroeger zouden we enigszins klagen als er ergens geen elektriciteit was, nu voelen we ons waar ook ter wereld onthand zonder internet. Ik ben wel een beetje afgekickt, maar val zo nu en dan ook weer terug naar een diepere behoefte aan glasvezel snelheid. In Kuala Lumpur lukt dat overigens wel aardig.

Vanmiddag ga ik met het bootje even op en neer naar Parapat waar wat meer winkels zijn. Wat geld van de bank en een 'top-up' voor m'n mobiel. Wellicht een betere internet deal.

Het eenvoudige leven op Sumatra bevalt wel weer. Ik heb geen grote reisplannen voor de komende week. Kerstmis lijkt hier wel gezellig te worden met die gekerstende Batak's. Er staan in het dorpje wel enige gezellig verlichte kunstbomen. Ik vraag me af of er nog wat meer westerse toeristen komen.

  • 18 December 2013 - 08:05

    Jaap:

    Hé Bob, da's lang geleden dat we iets hoorden! Gelukkig heb je t naar je zin. Hopelijk zijn de internetperikelen gauw over!

  • 18 December 2013 - 10:07

    Sjoerd:

    Fijn weer wat van je te horen! Chromebook met 3G is ook een optie ?

  • 18 December 2013 - 10:17

    Remco:

    Hoi Bob,

    Fijn om weer een teken van leven te ontvangen. Ik was bang dat er iets mis was. Te druk of te weinig inspiratie voor een regelmatige update voor je volgers in Nederland? Ik hoop dat het je goed gaat.

  • 18 December 2013 - 15:28

    Joyce:

    Hi Bob,

    Selamat Hari Natal dan Tahun Baru Selamat.

    Nikmati semua.

    Adikmu,

    Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bob

Lang geleden heb ik voor mezelf een missie, motto en motivatie opgesteld. Ik noemde het ROVOCAR en ik ga er nog eens een mooi logo bij ontwikkelen. Met een Rovocar kun je natuurlijk verre en vrije reizen maken. Maar het staat voor veel meer: R = reizen, revolutie en recreatie O = onderzoek, ontwikkeling en ondernemen V = vriendschap en verandering A = avontuur en avonduren C = crises en creativiteit Dit zijn woorden die in mijn leven een belangrijke rol spelen. Wellicht een rare opsomming voor mensen die me (nog) niet zo goed kennen, maar met deze Rovocar Spirit ga ik door het leven. Aan boord van de Rovocar is veel muziek en informatie in allerlei vormen. Want ik blijf toch wel een eeuwige student van het leven in al haar vormen. Vroeger reisde ik met wat boeken, want de mobiele telefoon en het internet bestonden toen nog niet. Tegenwoordig verlang ik toch wel een beetje naar een WWW dat echt overal met hoge snelheid beschikbaar is. Dat is echt nog niet het geval. Maar ja: "elk nadeel heb z'n eigen voordeel".

Actief sinds 01 Nov. 2010
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 57743

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 01 Juli 2016

Medan

15 Oktober 2014 - 30 Mei 2015

Kraak Creations

27 September 2013 - 28 Maart 2014

The source of MyKraak & TradewindTreasures

27 December 2012 - 23 Februari 2013

Indonesia 2013

10 December 2010 - 25 Januari 2011

NlN 2010

Landen bezocht: