Mooie en vredige kerst - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Bob Stam - WaarBenJij.nu Mooie en vredige kerst - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Bob Stam - WaarBenJij.nu

Mooie en vredige kerst

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

24 December 2014 | Taiwan, Taipei

Ik wens jullie allen mooie en vredige kerstdagen. De essentie van dat kerstverhaal wordt mooi weergegeven in de bijgevoegde tekeningen die ik vanochtend kreeg toegestuurd door Susanna Goho-Quek - The Curious Curator @ The House of Suzie Wong (Lot 10 - Kuala Lumpur).

Suzie heeft zich de laatste jaren ook toegelegd op het schrijven en illustreren van kinderboeken zoals bijvoorbeeld: God is Hu.

Zelf vier ik deze kerst deels in Taipei, deels in het vliegtuig boven de Zuid Chineze Zee en deels in Penang. Ik voel me een beetje één van de drie wijzen die uit het Oosten naar Betlehem kwamen. Eén van de drie heeft dan ook een prachtige blauw witte vaas bij zich.

Geniet ervan en vreet en zuip niet teveel ;)

  • 24 December 2014 - 12:28

    Gert Jan:

    He Bob, wijze taal ouwe reus ;-) Hier wat wijze(war)taal van mij: Ik hoop voor je dat je ook iemand hebt voor het echtheidscertificaat van de blauwe vaas ;-) groeten van de drie chinese zusjes. (vraag t rob maar eens ;-) fijne feestdagen en maak t niet te 'bedis'

  • 24 December 2014 - 12:37

    Joyce:

    Hi Bob,

    Selamat Hari Krismas dan Selamat Tahun Baru.

    Ik verpoos de komende dagen op de werkvloer, hoef dus niet te vrezen voor overtollige Kerstkilo's

  • 24 December 2014 - 12:40

    Joyce :

    Een deel van de tekst bij mijn vorige reactie is ergens in het digitale heelal blijven hangen.

    Ik schreef dat ik 1e kerstavond in Haarlem zal zijn en daar het glas zal heffen op onze dierbaren!

    Bob,fijne tijd en alle goeds.

    Liefs,
    Joyce

  • 24 December 2014 - 13:12

    Jaap:

    Hoi Bob,

    moge ook daar vrede op aarde heersen en in het bijzonder in jou, welbehagen. Neem er een van mij!

    Tot in 2015!

  • 24 December 2014 - 13:45

    Martin :

    Hee Bob, inderdaad, niet te veel zuipen, maar in ieder geval wel goed blijven drinken, want van uitdrogingsverschijnselen word je niet vrolijk.
    Veel plezier met de feestdagen en een goed begin van 2015 gewenst ! Martin

  • 24 December 2014 - 16:38

    Madeleine De Vreught:

    Hoi Bob,

    Jij ook fijne kerstdagen!
    Wat een prachtige tekeningen.
    Binnenkort maar even bellen.

    Liefs Madeleine

  • 24 December 2014 - 18:41

    Piet:

    Bob! Ik heb hele goede herinneringen aan kerst met jou in Calcutta. Wens je hele goede dagen daar En een heel goed 2015!

  • 24 December 2014 - 20:19

    Karin:

    Thanks Bob, ik wens jou ook een fijne Kerst toe.
    X

  • 25 December 2014 - 16:02

    Marlies:

    Hoi Bob,

    Jij ook hele fijne dagen en ook ik vond de tekeningen heel mooi.

    Liefs,
    Marlies

  • 25 December 2014 - 16:25

    Ineke:

    Lieve Bob, ook namens Jarik fijne kerstdagen en vast een inspirerend nieuwjaar gewenst. Ik krijg sterk de indruk dat het leven je daar goed bevalt, al zal de lengte van een bank voortaan deel uitmaken van je kritische blik bij de keuze voor een verblijfplaats. Nu zal het uitrusten ook op andere momenten wellicht mogelijk zijn - weet ik natuurlijk niet zeker- en voor een jonge ondernemer in Kraak een slaapplek als dat slechts van tijdelijke aard zijn.
    Ik wens je veel goeds toe en blijf weg uit de driehoek. Daar liggen andere risico's op de loer. Dan maar een extra glas heffen.
    Liefs, Ineke en Jarik

  • 31 December 2014 - 14:47

    Hepke:

    Ha Bobzer, gelukkig Nieuwjaar bij de rijzende zon en we wensen je dit jaar veel kraakbeweging!
    Mooi dat je de Decemberists waardeert, net op het moment dat de concertkaartjes voor mijn neus liggen. We zullen dan uiteraard even aan je denken.
    groet,
    Hepke

  • 01 Januari 2015 - 11:53

    Sjoerd:

    Hoi Bob,
    .. de beste wensen voor 2015. Het zal je goed doen te vernemen dat Youp zich in zijn oudejaarsconference ook vreselijk druk maakte om de EU stofzuigermaatregelen. Een grove misstand waar jij je ook zo over kan opwinden gezien je schoonmaakwoede.
    Groet met stoffer en blik,
    Sjoerd

  • 01 Januari 2015 - 13:17

    Hans Snoek:

    Hi Bob,

    Een gezond en voorspoedig 2015!
    Ik neem aan dat je de feestdagen daar (Penang?) in gepaste omstandigheden hebt doorgebracht.
    Op 21 december zagen we op het Museumplein de Amsterdamse afdelingvan Kraak met 3 man sterk druk in de weer.
    Het lukt me niet om het fotootje ervan hier bij te voegen dus die komt via een andere weg.
    Wat zijn je plannen voor de naaste toekomst? Zien we je binnenkort nog aan de tafeltennistafel?
    Groet uit Amsterdam, ook van Ivonne.

    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Bob

Lang geleden heb ik voor mezelf een missie, motto en motivatie opgesteld. Ik noemde het ROVOCAR en ik ga er nog eens een mooi logo bij ontwikkelen. Met een Rovocar kun je natuurlijk verre en vrije reizen maken. Maar het staat voor veel meer: R = reizen, revolutie en recreatie O = onderzoek, ontwikkeling en ondernemen V = vriendschap en verandering A = avontuur en avonduren C = crises en creativiteit Dit zijn woorden die in mijn leven een belangrijke rol spelen. Wellicht een rare opsomming voor mensen die me (nog) niet zo goed kennen, maar met deze Rovocar Spirit ga ik door het leven. Aan boord van de Rovocar is veel muziek en informatie in allerlei vormen. Want ik blijf toch wel een eeuwige student van het leven in al haar vormen. Vroeger reisde ik met wat boeken, want de mobiele telefoon en het internet bestonden toen nog niet. Tegenwoordig verlang ik toch wel een beetje naar een WWW dat echt overal met hoge snelheid beschikbaar is. Dat is echt nog niet het geval. Maar ja: "elk nadeel heb z'n eigen voordeel".

Actief sinds 01 Nov. 2010
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 57712

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 01 Juli 2016

Medan

15 Oktober 2014 - 30 Mei 2015

Kraak Creations

27 September 2013 - 28 Maart 2014

The source of MyKraak & TradewindTreasures

27 December 2012 - 23 Februari 2013

Indonesia 2013

10 December 2010 - 25 Januari 2011

NlN 2010

Landen bezocht: