Een ceremonie bij de tempel en dodenakker - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bob Stam - WaarBenJij.nu Een ceremonie bij de tempel en dodenakker - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bob Stam - WaarBenJij.nu

Een ceremonie bij de tempel en dodenakker

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

07 Januari 2015 | Indonesië, Ubud

Gister had ik hier om 5 uur een afspraak bij de tandarts in de Ubud Clinic om een afgebroken vulling te repareren. Ik kende de omgeving wel een beetje en besloot de tussenliggende wachttijd met een lekkere wandeling in te vullen. Na een stevige wandeling kwam ik om 4 uur bij één van de vele tempels terecht en iemand nodigde me uit om maar even een kijkje te nemen, want er zou een ceremonie van start gaan.

Zo bleek maar weer eens dat het mooi is om je gewoon door het toeval - of is het intuïtie - te laten leiden. Ik kwam terecht in een schouwspel dat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Er was één andere, wat oudere, westerse dame aanwezig, maar verder geen toeristen. Prachtig .. er kwam iets van het half jaartje culturele antropologie in me naar boven. Laat de foto's, die ik met m'n telefoontje heb gemaakt het verhaal maar vertellen.

Na een uurtje moest ik mijn veldwerk afronden om door een schitterende Balinese mijn voortand te laten repareren en ook daarover ben ik vol lof. Oooohhh .. wat is het een heerlijk gevoel om verliefd te worden op dit prachtige eiland in de gordel van smaragd.

  • 07 Januari 2015 - 10:06

    Marlies De Vreught:

    Prachtig verhaal, prachtige ervaring, prachtige foto's Bob! Ze noemen Bali niet voor niets het godeneiland. Ik heb dat ook zo ervaren tenminste. Heel veel genieten nog hè!

    Groetjes,
    Marlies

  • 07 Januari 2015 - 20:51

    Jaap:

    Hé Bob, er was net Kunst en Kitsch op tv en daar was iemand met een bord van Kraak-porcelein. Werd heel hoog getaxeerd!

    Fraaie fotoos!

  • 08 Januari 2015 - 09:14

    Monica:

    Hi Bob,

    Ik had nooit zoveel op met Indonesië. Wilde mijn roots niet kennen, daar ik mij al erg jong tegen mijn cultuur had afgezet. En nu lees ik jouw verhalen, zie jouw foto's (deze laatste doet mij wel heel erg aan mijn jeugd denken!) en krijg ik toch de kriebels om te gaan;-)

    Dus, wie weet!

    liefs

  • 08 Januari 2015 - 15:59

    Chris:

    Waar is foto van die Balinese waar je verliefd op werd? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Bob

Lang geleden heb ik voor mezelf een missie, motto en motivatie opgesteld. Ik noemde het ROVOCAR en ik ga er nog eens een mooi logo bij ontwikkelen. Met een Rovocar kun je natuurlijk verre en vrije reizen maken. Maar het staat voor veel meer: R = reizen, revolutie en recreatie O = onderzoek, ontwikkeling en ondernemen V = vriendschap en verandering A = avontuur en avonduren C = crises en creativiteit Dit zijn woorden die in mijn leven een belangrijke rol spelen. Wellicht een rare opsomming voor mensen die me (nog) niet zo goed kennen, maar met deze Rovocar Spirit ga ik door het leven. Aan boord van de Rovocar is veel muziek en informatie in allerlei vormen. Want ik blijf toch wel een eeuwige student van het leven in al haar vormen. Vroeger reisde ik met wat boeken, want de mobiele telefoon en het internet bestonden toen nog niet. Tegenwoordig verlang ik toch wel een beetje naar een WWW dat echt overal met hoge snelheid beschikbaar is. Dat is echt nog niet het geval. Maar ja: "elk nadeel heb z'n eigen voordeel".

Actief sinds 01 Nov. 2010
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 57699

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 01 Juli 2016

Medan

15 Oktober 2014 - 30 Mei 2015

Kraak Creations

27 September 2013 - 28 Maart 2014

The source of MyKraak & TradewindTreasures

27 December 2012 - 23 Februari 2013

Indonesia 2013

10 December 2010 - 25 Januari 2011

NlN 2010

Landen bezocht: